لیبل ‌های سوپرگلاسه

لیبل ‌های سوپرگلاسه در تنوع‌های مختلف تولید می شود که می توان در چهار کتگوری جا داد:
لیبل‌های مات، لیبل سوپر گلاسه درجه یک ایرانی، لیبل سوپر گلاسه تایوانی و برچسب فتوگلاسه
کاغذهای سوپرگلاسه لیبل‌ها از کیفیت بسیار مرغوبی تولید می‌شوند و از چاپ پذیری بسیار بالایی برخوردار است. لیبل‌های پشت چسب دار در دو نوع کاغذ های درجه یک سوپرگلاسه و مات و قرارگرفتن روی زیره های سیلیکونی زرد یا سفید به صورت رول یا شیت تولید شده و در مرحله بعدی در اندازه های B4و A4 برش می خورند. چسبندگی این برچسب ها نیز بسیار بالا و دائمی می باشد و بعد از چسبیدن (بسته به جنس محل چسبیده شده) در صورت جدا کردن باعث پارگی کاغذ می شود.
این نوع چسب مخصوص مصارف عمومی و نرمال است و در محیط بسیار مرطوب و یا دمای بسیار پایین ممکن است چسبندگی خود را از دست بدهد.
از مزایا و ویژگی های لیبل های سوپرگلاسه چاپ پذیری بالا در انواع سیستم های چاپ افست، فلکسو، چاپ دیجیتال و یا انواع چاپگرهای بارکد می باشد. لیبل محصولات ، مشخصات محصولات ، شماره گذاری ، چاپ بارکد ، انبارداری از جمله کاربرد لیبل در صنایع می باشد.
یکی دیگر از مزایای برچسب های کاغذی به صرفه و اقتصادی بودن آن ها نسبت به انواع لیبل های می باشد از این رو بخش عمده ای از صنعت لیبل کشور به به لیبل پشت چسبدار کاغذی اختصاص یافته است.
برچسب کاغذی در تمامی صنایع به خصوص بسته بندی کالاها، صنعت نساجی، پوشاک، دارویی، خشکبار و آجیل، موادغذایی، خودرویی و سایر موارد استفاده بسزایی دارد. این برچسب ها معمولا برای معرفی محصول به کار برده می شود .
در حقیقت این نوع برچسب ها را براساس نیاز و سلیقه مصرف کننده می توان با دستگاه های مخصوص چاپ به هر رنگی درآورد. لیبل کاغذی با دو نوع چسب آکرونال ( کم چسب ) و هاتملت ( پرچسب ) در بازار موجود می باشد. لازم به ذکر است که برند های مختلفی از متریال کاغذی پشت چسب دار موجود می باشد.
لیبل کاغذی متداول ترین و همچنین ارزان ترین برچسب موجود در صنعت بارکدینگ می باشد. ازمعایب برچسب کاغذی میتوان به آسیب پذیری آن در برابر پاره شدن، مقاوم نبودن در محیط های مرطوب و در تماس مستقیم با مواد شیمیایی اشاره کرد. این محصول در محیط خشک و در دمای معمولی جهت بسته بندی بیشترین مورد استفاده را بر روی سطوح مقوایی، کاغذی، شیشه ای و پلاستیکی را دارد.